Pages

Bebek beslenmesi / ev yapımı fındık ezmesi


Bebek Beslenmesinde Hayat kolaylaştıran tarifler

Ev yapımı fındık ezmesi

Herkese merhaba

Bugün size basit mi basit bir tarif vereceğim.
Bebek beslenmesi konusunda Nehir doğduktan sonra araştırmalara başladım(aslında hamilelik döneminde başladım desem daha doğru olur ama tabi ki bebekler hamilelik döneminde öğrendiğimiz şeyleri yalan çıkarttılar o yüzden o dönemi saymıyorum ben direk ) en doğal en sağlıklı  evde ne yapabilirim diye tabi bide bunları yaparken tariflerin de kolay olması lazım neden mi çünkü zaman kısıtlı çocuk durmuyor en azından benimki öyle.;)

Ben Nehire tatlı vermiyorum. Daha doğrusu vermemeye çalışıyorum etrafımızdaki büyükler sağ olsunlar bu düşüncemi çok önemsemiyorlar ama ben yine de vermemeye çalışıyorum.
Tabi ben çok tatlıya düşkün olduğumdan hamileliğimde de fazlasıyla yedim.Nehir de çok seviyor.
o yüzden en sağlıklısını yesin bari seviyor dedim (seviyor dediysem paketli gıdalar daha vermiyorum işte ben görmeden verirlerse anca öyle yemiştir.) bebek beslenmesinde doğallık çok önemli gerçekten  o yüzden başladım  araştırdım ve bu tarifi en yakınımda arkadaşımda buldum.
Ve evde fındık ezmesi yapmaya başladım.

Tarife gelecek olursam.

 Malzemeler

 Çok basit  sadece iki malzemeden oluşuyor.Pekmez(doğal olanını bulursak tadından yenmez ) ve fındık evet sadece bu kadar
Fındığı ve pekmezi rondo da iyice çekiyorsunuz cıvık olursa biraz daha fındık ekleyebilirsiniz.
Katı olursa da biraz daha pekmez ekleyebilirsiniz. Bir saklama kabına koyup ister dışarıda ister buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.
Ufak bir püf noktası çok katı yapmayım bekledikçe biraz daha katılaşabiliyor.Birde ben nehire çorbalarını da hiç blendardan geçirmedim çoğunlukla ezdim pütürlü yemeye alışsın diye(biliyorsunuz bebek beslenmesinde pütürlü yiyecekler çok önemli diline farklı gelince yemiyor çoğunlukla bebekler) ama sizin bebeğiniz pütürlü yemiyorsa robotta çektikten sonra blendardan geçirebilirsiniz.
Nehirde eşim de ben de çok seviyoruz.Özellikle kendim tatlı krizine girdiğim dönemlerde hemen bu fındık ezmesinden yiyorum.;)
Sizde bebek beslenmesine önem veriyorsanız önce kendiniz yiyerek test edebilirsiniz bebeğiniz zaten bayılacak.



ve tabiki fındık yerine  fıstık badem vs ile de çeşitlendirerek istediğiniz gibi yapabilirsiniz.Bir de ben üzüm pekmezi kullandım dut pekmezi ile de olabilir denemedim ama bilginize.
Bu tarz pratik tarifler biz anneler için süper kurtarıcı oluyor.Mesela Nehir hastalandığında , diş çıkarma döneminde ya da huysuz olduğu herhangi bir zamanda hiç bir şey yemese bile bunu mutlaka yiyor.Fındığın ya da diğer kuru yemişlerin faydası çok fazla pekmez desen say say bitmez faydası o yüzden süper kurtarıcı bir ürün.
Tabi şunu da söylemeden geçmeyim bence fındık ezmesini geç saatlerde vermeyin enerji yapabiliyor.Sonra bana kızmayın.:)

Unutmadan bebeğiniz kaçıncı ayında bu besinleri tüketebilir diye mutlaka bakın ve öyle bebeğinize verin.Allah korusun bir problem olmasın.


Sizin de böyle bebek beslenmesinde hayat kurtarıcı dediğiniz tarifleriniz varsa mutlaka bana yazın Ki anneler rahat etsinler.;)

Bu arada beni didemesor kullanıcı ismi ile instagramdan da takip edebilirsiniz hatta edin bence ;)

Ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.


DİDEMESOR

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder